ارتباط بین شعب از طریق شبکه

پرشین ویپ

آنچه خواهید خواند

برقراری ارتباط بین شعب و دفاتر

ارتباط بین شعب از طریق شبکه در سازمان‌ها و نهادهایی که دارای چندین مکان یا شعبه هستند، بسیار مهم و حیاتی است. این ارتباطات می‌توانند از انواع مختلفی باشند و بسته به نیازها و اهداف سازمان تنظیم شوند. در زیر توضیحاتی در مورد کاربردهای ارتباط بین شعب از طریق شبکه آمده است:

شبکه های ارتباطی

سازمان‌ها می‌توانند از شبکه‌های مختلفی برای برقراری ارتباط بین شعب استفاده کنند. این شبکه‌ها ممکن است شامل اینترنت، شبکهVoip (صدا از طریق اینترنت)، شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN)، فریم رله، MPLS و غیره باشند. هرکدام از این شبکه‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود رادارند.

ارتباطات تلفنی بر بستر ویپ

یکی از بارزترین ویژگی‌های ویپ در سازمان‌ها، اتصال دفاتر، شعب و کارخانه‌ها به دفتر مرکزی می‌باشد. به عبارت ساده‌تر تمامی دفاتر شما در هر نقطه‌ای از دنیا که باشند به‌صورت یکپارچه درمی‌آیند و علاوه بر اینکه ارتباطات بین دفاتر کاملاً رایگان می‌گردد، شما می‌توانید از امکان انتقال خطوط شهری بین دفاتر استفاده نمایید و این به معنی کاهش هزینه‌ها و سهولت در برقراری ارتباط در سازمان‌ها می‌باشد. همچنین اگر یک سازمان دارای دفتر یا کارخانه‌ای در نقطه‌ای باشد که امکان تخصیص تلفن شهری از طریق مخابرات وجود ندارد، می‌توانید از طریق سیستم تلفنیVoIP خطوط دفاتر دیگر خود را به آنجا انتقال دهید. با توجه به درخواست‌ها و سفارش سازی های مختلف در این حوزه و مبحث مربوط به انتقال خطوط از طریق ویپ و امکانات بسیاری که در این زمینه موجود است، پرشین ویپ آماده ارائه بهترین پیشنهاد برای سازمان و شرکت شما برای ارتباط بین دفاتر از طریق شبکه است.

مدیریت شبکه

مدیریت و نظارت بر شبکه‌های ارتباطی بسیار مهم است. این شامل مانیتورینگ Monitoring عملکرد شبکه، مدیریت پهنای باند (Bandwidth Management)، مدیریت خطاها و اشکال‌زدایی (Troubleshooting) می‌شود.

برنامه‌ریزی و هماهنگی

 برنامه‌ریزی مناسب و هماهنگی بین شعبه‌ها برای استفاده بهینه از شبکه و منابع فنی بسیار حائز اهمیت است. این موضوع شامل تخصیص منابع به شعبه‌ها، زمان‌بندی برگزاری اجلاس‌ها یا جلسات مجازی، و تعیین اولویت‌ها برای پشتیبانی از شعبه‌ها می‌شود.

نرم‌افزارهای مشترک

استفاده از نرم‌افزارهای مشترک و سیستم‌های مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) می‌تواند به بهبود ارتباط و همکاری بین شعبه‌ها کمک کند.
در کل، ارتباط بین شعب از طریق شبکه اساسی برای بهبود کارکرد و هماهنگی در یک سازمان با شعبه‌های متعدد است. این ارتباطات به سازمان‌ها کمک می‌کنند تا اطلاعات را به‌صورت سریع و امن به اشتراک بگذارند و فرآیندهای کاری را بهینه‌سازی کنند.

ارتباط بین شعب از طریق شبکه | وبسایت پرشین ویپ

خدماتی که توسط پرشین ویپ ارائه می شود:

۱. مشاوره و انتخاب تکنولوژی مناسب اعم از WiMax، WiFi، ارتباطات نقطه‌به‌نقطه Point to Point و یا چند نقطه Point to Multi Point در باندهای بدون نیاز به مجوز، شبکه‌های نیازمند به مجوز نظیر Microwave و …

۲.  طراحی شبکه‌های بی‌سیم شهری و بین‌شهری

۳. تأمین تجهیزات شبکه‌های بی‌سیم

۴. اجرای شبکه‌های بی‌سیم شهری و بین‌شهری

 

همچنین میتوانید از صفحه محصولات شبکه دیدن نمائید.

 

انواع روش های برقراری ارتباط بین دفاتر و شعب

همان‌طور که شبکه برای شرکت‌ها و سازمان‌ها تبدیل به امری ضروری شده است، ارتباط بین مراکز مجموعه‌هایی که بیش از یک دفتر یا کارخانه‌دارند امری اجتناب‌ناپذیر می‌باشد. سهولت و سرعت در انتقال اطلاعات، ارتباطات صوتی و تصویری، به اشتراک‌گذاری منابع و موارد متعدد دیگری وجود دارد که این ارتباطات را ضروری می‌سازد. این مراکز ممکن است در سطح یک منطقه، شهر، کشور و یا دنیا گسترده باشند. ایجاد ارتباط بین این نقاط وابسته به پارامترهای مختلفی می‌باشند که گستردگی جغرافیایی، میزان پهنای باند موردنیاز، بودجه و شرایط اقلیمی منطقه از آن جمله می‌باشند.

انواع روش های ارتباط با شبکه | وبسایت پرشین ویپ
  • ارتباط بیسیم   (point to point) 
  • ارتباط فیبر نوری (Fiber Optic)
  • ارتباط اینترانتی (Intranet)
  • ارتباط های اینترنتی

ارتباطات بیسیم (Point to point) 

شرکت پرشین ویپ در صورت نیاز به برقراری ارتباط دو سازمان و یا دفتر با یکدیگر در ابتدا با بررسی امکان برقراری ارتباط مستقیم با انتخاب تجهیزات مناسب مبادرت به نصب لینک ارتباطی P2P می‌نماید و در صورت عدم امکان برقراری مستقیم دو دفتر متقاضی، با بهره‌گیری از شبکه گسترده بیسیم پرشین ویپ با یک پل ارتباطی ارتباط آنها را با یکدیگر برقرار می‌نماید.

 

  • مزایا:

سرعت در اجرا

هزینه مناسب در مورد لینک‌های برد کوتاه و متوسط

عدم وابستگی به امکانات مخابراتی

امکان دسترسی به سرعت‌های بالا

عدم نیاز به پرداخت شارژ ماهیانه

  • معایب:

هزینه‌های بعضاً زیاد برای تجهیزات راه دور

لزوم داشتن دیدمستقیم بین دفات

 

ارتباط فیبر نوری (Fiber Optic)

در صورت وجود شرایط محیطی و توجیهات لازم برای برقراری ارتباط بین دفاتر و شعب از طریق شبکه امکان برقراری ارتباط فیبر نوری (Fiber Optic) بین دو ساختمان و یا دو دفتر وجود دارد. پرشین ویپ در برخی مناطق با کسب مجوزهای لازم اقدام به برقراری فیبر نوری بین ساختمان‌ها می‌کند. البته برقراری ارتباط فیبر نوری در محدوده داخلی کارخانجات و ساختمان‌ها با توجه به رفع بسیاری از موانع به‌راحتی امکان‌پذیر می‌باشد که در صورت تمایل  , رزومه مرتبط ارائه می‌گردد. امکان برقراری فیبر نوری از طریق شبکه زیرساخت مخابرات نیز ممکن می‌باشد اما این بستر اصطلاحاً به‌صورت فیبر تاریک (Dark Fiber) ارائه نمی‌گردد

 و متقاضی می‌بایست پس از ایجاد بستر و انجام مراحل اجرایی فیبر نوری درخواست مقدار مشخصی پهنای باند مابین دو نقطه نماید. این روش به دلیل نزدیکی به برخی از مسیرهای فیبر نوری مخابراتی بعضاً ارزان‌تر اجرا می‌گردد اما با توجه به اینکه  فیبر تاریک اختصاصی (Dark Fiber) ارائه نمی‌گردد و شامل هزینه‌های جاری می‌گردد بعضاً ممکن است از آن استقبال نگردد.

  • مزایا:

پایداری بی‌نظیر

امکان دریافت سرعت‌های بسیار بالا

 نیاز به پشتیبانی بسیارکم

  • معایب:

هزینه‌های بسیار هنگفت

 موانع اجرایی بسیار زیاد در محیط‌های شهری

 نیاز به دریافت مجوزهای مختلف

 زمان‌بر بودن عملیات اجرایی

فیبر نوری | وبسایت پرشین ویپ
ارتباط اینترانتی (Intranet)

در این روش پرشین ویپ  بااتصال دفتر و یا دفاتر مورد درخواست به یکی از زیرساخت‌های مخابراتی اعم از ADLS, G.SHDSL و یا فیبر نوری و دریافت سرویس اینترانت مخابراتی ارتباط بین  دفاتر و شعب آر طریق شبکه را تأمین می‌نماید. این روش پیش از هر چیز نیازمند زیرساخت مخابراتی لازم در موقعیت دفتر درخواستی می‌باشد و البته شامل مبلغی به‌عنوان شارژ ماهیانه برای برقراری ارتباط شعب می‌باشد.

  • مزایا:

امکان برقراری ارتباط در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌شرط اتصال دو مجموعه به اینترانت

امکان ارائه هم‌زمان اینترنت و خدمات انتقال دیتای بین سازمانی

تجهیزات نسبتاً ارزان برای اجرای بستر

  • معایب:

وابستگی به امکانات مخابراتی در موقعیت درخواستی

تأثیر پذیری از اختلالات شبکه‌های زیرساخت مخابراتی

نیاز به پرداخت شارژ ماهیانه

ارتباط‌های اینترنتی

ارتباطات از طریق اینترنت را می‌توان ساده‌ترین و کوچک‌ترین شبکه مجازی اختصاصی انتقال داده در نظر گرفت که همانند یک شبکه خصوصی مجازی انتقال داده یا VPN پیاده‌سازی شده و هدف آن برقراری ارتباط امن تنها بین دو نقطه مشخص می‌باشد. در این روش متقاضی سرویس می‌بایست از یکی از روش‌های فوق‌الذکر به شبکه پرشین ویپ، اینترنت و یا اینترانت مخابرات متصل باشد پس‌ازاین مرحله تیم فنی با ایجاد شبکه خصوصی بین دفاتر امکان انتقال داده امن بین شعب و ایجاد یک شبکه یکپارچه را فراهم می‌آورد.

  • مزایا:

امکان برقراری ارتباط در کوتاه‌ترین زمان ممکن به‌شرط اتصال دفاتر مجموعه به اینترانت و یا اینترانت

تنها راه‌حل ممکن در پاره‌ای از مواقع

عدم وابستگی به محدوده جغرافیایی داخلی و خارجی

  • معایب:

محدود بودن سرعت ارتباط به‌سرعت دریافت اینترنت دفاتر

نیاز به‌صرف هزینه در شعب و افزایش سرعت اینترنت و یا اینترانت به‌منظور افزایش سرعت ارتباط دفاتر

هزینه‌ها بعضاً تابعی از هزینه اینترنت دفاتر بوده و به همین دلیل بعضاً بسیار زیاد می‌باشد

ارتباط های اینترنتی | وبسایت پرشین ویپ

تلفن تحت شبکه

تلفن‌ تحت شبکه به برقراری ارتباط بین شعب واحدهای مختلف یک سازمان کمک می‌کنند. این تلفن‌ها از طریق شبکه‌های داده، امکان ارتباط سریع و کارآمد را بین شعبها و دفاتر مختلف ایجاد می‌کنند. این ارتباطات به بهبود هماهنگی کاری و افزایش بهره‌وری در سازمان کمک می‌کنند.

 

نتیجه‌گیری

شرکت پرشین ویپ با بکار گیری کادر فنی متخصص در بخش ارتباطات رادیویی و سابقه طولانی در راه‌اندازی لینک‌های رادیویی در سراسر کشور، آمادگی دارد کلیه نیازهای شرکت‌ها و سازمان‌ها در خصوص مشاوره، طراحی، تهیه تجهیزات و راه‌اندازی ارتباطات رادیویی بی‌سیم و ماکروویو را برطرف سازد. این شرکت که با تکیه‌بر دانش فنی، تجربه و با اشراف بر انواع تجهیزات رادیویی و استانداردهای روز دنیا فعالیت می‌نماید، تاکنون توانسته بیش از ۵۰۰ ارتباط رادیویی فعال در سطح کشور را پیاده‌سازی و پشتیبانی نماید.

شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان پرشین‌ویپ در تماس باشید و یا از مطالب وبلاگ و صفحه اینستاگرام پرشین ویپ استفاده نمائید.

همچنین می‌توانید برای دیدن ویدئوهای ما روی کلمه آپارات کلیک کنید.