سی‌آر‌ام ویتایگر

پرشین ویپ

آنچه خواهید خواند

سی آر ام ویتایگر چگونه کار می‌کند

سی آر ام یک اصطلاح متداول در دنیای کسب و کار است که به عنوان مخفف Customer Relationship Management شناخته می‌شود. این اصطلاح به یک استراتژی کلان مدیریتی اشاره دارد که در هدف بهبود ارتباطات با مشتریان و تحقق هدف‌های تجاری کمک می‌کند

ویتایگر یکی از برترین نرم افزارهای مدیریت روابط با مشتریان (CRM) است که به شرکت‌ها کمک می‌کند تا به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و تجربه بهتری ارائه دهند. این نرم افزار با ادغام ویژگی‌های متنوع و پیشرفته، به جلب رضایت مشتریان و افزایش بازدهی کسب و کارها کمک می‌کند..
سی آر ام ویتایگر یکی از ابزارهای پرکاربرد در مدیریت روابط با مشتریان است این نرم افزار با داشتن قابلیت های فراوان از جمله کاربری آسان و یادگیری سریع بسیار مقرون به صرفه است .و تمام ویژگیهای یک سیستم حرفه ای برای مدیریت ارتباط با مشتری را داراست برای استفاده از این سیستم که بر روی ابر(cloud) هم کار میکند کافی است تنها به مرورگر و اینترنت دسترسی داشته باشید.و همچنین دارای پلاگین هایی است که با اپلیکیشین های موبایل نیز سازگاری دارد.در این مقاله، به تشریح نحوه عملکرد این ابزار مهم خواهیم پرداخت.

تاریخچه ویتایگر

ویتایگر، به عنوان یکی از برترین نرم افزارهای مدیریت روابط با مشتریان (CRM)، در دهه‌ی ۲۰۰۰ میلادی تأسیس شد. ایده اصلی این ابزار از نیازها و چالش‌هایی که شرکت‌ها در ارتباط با مشتریان خود مواجه بودند، نشات گرفت. از زمان راه‌اندازی، ویتایگر با افزودن ویژگی‌ها و امکانات مدرن، به سرعت جلب توجه شرکت‌ها و تجارت‌ها پرداخت. مدیران به دنبال ابزاری بودند که به آن‌ها کمک کند تا اطلاعات مشتریان را به بهترین نحو مدیریت کنند و روابط موثرتری با آنان برقرار کنند و این گونه بود که در سال 2004 نسخه متن از نرم افزار تولید و قابل دسترسی و عرضه به بازار شد.
ویتایگر در سراسر دنیا از محبوبیت زیادی برخوردار است و هزاران کاربر فعال دارد و در حال حاضر بیش از صدهزار شرکت در حال استفاده از نسخه ابری آن میباشند.و در ایران نیز نسخه فارسی آن از طریق شرکت هایی قابل سفارش و دریافت است..

تصویری از دسترسی های سی آر ام ویتایگر
تصویر یک سی آر ام شرکتی

مزایای ویتایگر

  • عدم محدودیت در تعداد تعریف کاربران و داده ها
  • قابلیت سفارش سازی
  • قابلیت نصب ابزارهای گوناگون و پرکاربرد روی نرم افزار
  • توسعه پذیری با کمترین هزینه و کارایی بالا
  • قابلیت همگام سازی با دیگر نرم افزارها و سی آر ام های اجتماعی
  • قابلیت همگام سازی با برنامه های سازمان مثل استریسک و پاناسونیک و وب سایت و نرم افزار حسابداری شما
  • قابلیت افزودن افزونه های مختلف و ابزارها
  • دسترسی از طریق بستر وب در هر مکان و زمانی
  • کامل و جامع بودن اتوماسیون فروش و بازاریابی و خدمات پس از فروش و پشتیبانی
  • عدم پرداخت هزینه اضافی برای صدور مجوز استفاده از نرم افزار
  • کاربری آسان و بدون نیاز به آموزش
  • قابلیت وب سرویس برای توسعه توسط برنامه نویسان
  • دسترسی بر روی موبایل و تبلت و…و همه سیستم عامل ها

 

چرا از سی آر ام استفاده میکنیم

امروزه تمامی کار ها به صورت آنلاین و برخط انجام میشود و همه چیز بصورت فرمهای الکترونیک جا به جا میشود.به همین دلیل بدیهی است که انتقالل اطلات به صورت فرمهای الکترونیک نسبت به پرونده های دستی طبقه بندیی و تهیه شده با سرعت بیشتر و راحت تر و با فضای کمتر انجام میگیرد.
استفاده از سی آر ام (مدیریت روابط با مشتریان) یکی از استراتژی‌های کلان در جهت بهبود ارتباطات با مشتریان و بهینه‌سازی فعالیت‌های کسب و کار است. این نرم افزار با ارائه امکانات متنوع، به شرکت‌ها کمک می‌کند تا با نگاهی جامع به اطلاعات مشتریان، به تصمیم‌گیری‌های هوشمندانه برسند..
به طور کلی، استفاده از سی آر ام یک اقدام مهم در جهت بهبود مدیریت روابط با مشتریان و بهبود عملکرد کسب و کار است. این ابزار به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که اطلاعات خود را به بهترین شکل مدیریت کنند و ارتباطات موثرتری با مشتریان خود برقرار کنند.
اساسا این نرم افزاراطلاعات و داده ها را برای نسل آینده و برای اغراد منتخب تعریف و قابل دسترسی راحت میکند.مهمترین ویژگی یک سی آر ام ذخیره اطلاعات و دستیابی راحت و گزارش گیری از آن اطلاعات است.

مدیریت جامع اطلاعات مشتریان

سی آر ام اطلاعات جامعی از مشتریان را در اختیار شرکت قرار می‌دهد. این شامل اطلاعات شخصی، تاریخچه خرید، و نیازهای مشتریان می‌شود. این اطلاعات به کسب و کار این امکان را می‌دهد که با شناخت دقیق تر از مشتریان، به خدمت بهتری ارائه دهد
دسترسی به اطلاعات محدود بوده و بسته به میزان دسترسی تعریف شده برای هرکاربر دارای سطوح مختلف امنیتی است.مثلا برخی افراد تنها اجازه مشاهده اطلاعات را دارندو برخی امکان ورود اطلاعات و برخی دیگر امکان هردو مورد و همچنین ویرایش تمام اطلاعات .دسترسی به همه اطلاعات میتواند تماما مانیتورینگ و به آسانی کنترل شود.و نرم افزار میتواند با دادن گزارش در خصوص کسانی که اطلاعات را مشاهده ویرایش حذف یا دانلود نموده اند به نظارت بر روی کار کاربران پرداخت..

تحلیل الگوها و رفتارهای مشتریان

با استفاده از سی آر ام، می‌توان الگوها و رفتارهای مشتریان را به دقت تحلیل کرد. این تحلیل به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد که به بهترین شکل ممکن استراتژی‌ها و تاکتیک‌های بازاریابی را طراحی کنند.

تصویری از یک سی آر ام فروش
تصویری از یک سی آر ام ( CRM )

ارتباطات موثر

سی آر ام با فراهم کردن امکانات ارتباط موثر، به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا از طریق پیامک، ایمیل و دیگر وسایل ارتباطی، به بهترین شکل با مشتریان در تعامل باشند. این ارتباطات به عنوان یکی از عناصر اصلی در جلب رضایت مشتریان محسوب می‌شود.

مدیریت بهینه فرآیند فروش

با پیگیری دقیق سی آر ام از مراحل فروش، شرکت‌ها می‌توانند فرآیند فروش خود را بهینه‌تر کنند. این به ترتیب منجر به افزایش فروش و بهبود عملکرد اقتصادی خواهد شد.
از آنجایی که فرآیند فروش و بازاریابی شامل مراحل پیگیری و نظر سنجی و خدمات پس از فروش می شود این نرم افزار به شما امکان بهینه سازی انجام تمام مراحل فروش را خواهد داد
یادداشتهای ثبت شده برای مشتریان و اطلاعات دقیق آنها به صورت طبقه بندی شده و گروهی قابل مشاهده است .این اطلاعات میتواند توسط هر شخص دیگری پیگیری شود.

تصویری از کاربردهای سی آر ام ویتایگر
تصویری از مزیت های سی آر ام ویتایگر

ویژگی های نرم افزار ویتایگر

سی آر ام ویتایگر ویژگی های بسیاری دارد به به برخی از آن اشاره میکنیم.

1. مدیریت کامل اطلاعات مشتریان

ویتایگر اطلاعات جامع و جزئی از مشتریان را مدیریت کرده و اطلاعاتی چون نام، آدرس، تاریخ تولد، و تاریخچه خرید آنان را نگهداری می‌کند.
شما میتوانید اطلاعات را مستقیما در مخاطبین. سازمانها و فروش و.. وارد کنید همچنین امکان خروجی گرفتن به صورت اکسل در تمامی فیلترها امکان پذیر است.برنامه های جانبی نرم افزار دارای گزارشگیر بسیار کامل است که مدیریت تمام اطلاعات را برای شما فراهم میکند.

2. تحلیل هوشمند داده‌ها

با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، ویتایگر داده‌های جمع‌آوری شده را تجزیه و تحلیل کرده و الگوها و رفتارهای مشتریان را تشخیص می‌دهد.شما میتوانید اطلاعات هر بخش را جداگانه و با فیلترهای شخصی و عمومی مشاهده و بررسی کنید..

3. ارتباط موثر با مشتریان

نرم افزار به شما این امکان را می‌دهد تا از طریق پیامک، ایمیل یا سایر وسایل ارتباطی، به بهترین شکل با مشتریان خود در تعامل باشید. ویتایگر ارائخ دهنده کامل سیستم ایمیل است.یعنی تمام جوانب ارتباطات ایمیلی را فراهم میکند از جمله این جوانب میتوان ایمیل های انبوه ایمیل شخصی ایمیل های گردش کار و اطلاعیه های ایمیل را میتوان نام برد.

4. پیگیری خودکار فرآیند فروش

ویتایگر به طور خودکار فرآیند فروش را پیگیری کرده و به بهبود آن کمک می‌کند؛ از ثبت سفارش تا تحویل کالا
این قابلیت ویژه ویتایگر به شما این امکان را میدهد که به منظور سهولت در انجام فرآیند فروش به طور خودکار برنامه ریزی و گردش کاری را به هر ماژول یا فیلد به روز رسانی شده اختصاص دهید.تا هنگامی که رکوردی ایجاد و به روز رسانی شود در هر مرحله وظایف به صورت ایمیل رویداد و ارسال پیام کوتاه با حالت تریگر واگذاری شوند.و زمانیکه شما شرایط و وظایف هر کاربر را مشخص کردید فرآیندهای اتوماتیک و شرح وظایف بعد از ایجاد فیلد یا رکورد توسط کاربر به او واگذار میگردد..

5. پشتیبانی از ماژول ها

در طراحی نرم افزار ویتایگر از آخرین متدهای طراحی وب استفاده شده است.بسته پایه این سیستم از بیش از 20 ماژول پشتیبانی میکندکه در صورت نیاز شما میتوانید آنها را فعال یا غیرفعال سازی کنید
انواع ماژول های پیشرفته ویتایگر شامل مدیریت کمپین ها صدور پیش فاکتور سیستم تیکتینگ و مدیریت فروش و پیگیری تمامی امور مربوط به آنها میشوند.قابلیت هایی برای پشتیبانی و شخصی سازی مشتریان نیز هست در واقع یک پورتال مشتری کامل که در برگیرنده تمامی این قابلیت هاست وو شما میتوانید همه آنها را شخصی سازی کنید.

6.متن باز بودن

ویتایگر از اتصالات متعدد به سایر نرم افزارها و ابزارهای کسب و کار پشتیبانی می‌کند، از جمله اتصال به سیستم‌های حسابداری و بازرسی.
با توجه به متن باز بودن این نرم افزار شما میتوانید تمام سفارشی سازی ها را برحسب نیاز خود بر روی آن اعمال کنید.این بدین معناست که کدهای منبع نرم افزار در دسترس بوده و شما میتوانید آنها را تغییر دهید و مجددا مورد استفاده قرار دهید.
همچنین این نرم افزار دارای افزونه های بسیار زیادی استتت که شما میتوانید کدهای این نرم افزار را به صورت رایگان از طریق سایت ویتایگر دانلود و استفاده کنید..

تصویری از نرم افزار ویتایگر
تصویری از ویتایگر فروش

7. امنیت بالا

توجه به امنیت اطلاعات مشتریان در ویتایگر از اهمیت ویژه برخوردار است و از تکنولوژی‌های پیشرفته برای حفاظت از اطلاعات حساس استفاده می‌کند.

8. استفاده آسان

ویتایگر با رابط کاربری کاربرپسند و آسان، از کاربران مختلف و حتی کسانی که با فناوری‌های نوین آشنایی کمی دارند، حمایت می‌کند.این نرم افزار چند کاربره است . هنگامی که کاربر جدید اضافه شود به صورت خودکار ایمیلی دریافت میکند که شامل لینک ورود و نام کاربری و رمز عبور است.البته شما میتوانید متن ایمیل را با دسترسی ftp و ویرایشگر متن ویرایش کنید.

9.تک کاربره و عمومی

امکان ارائه ویتایگر به صورت شخصی و تک کاربره و همچنین برای عموم اعضای یک شرکت هست.ویتایگر به صورت چندکاربره امکان ارائه تحت وب و شبکه را فراهم میکند . و شما در هر نقطه از جهان و در ههر زمان میتوانید به برنامه دسترسی داشته باشید. و تمامی اطلاعات بهد از ثبت رکورد توسط هر کاربر برای دیگر کاربران به روز رسانی خواهد شد.

10.بانک اطلاعات ابری

این نرم افزار میتواند بر روی تمامی سیستم عامل ها راه اندازی و نصب شود.بر پایه mysql ساخته شده و بر پایه php است
بسیار پایدار و امن بوده ومعمولا بر روی لینوکس راه اندازی میشود.چون تحت وب است میتوانیم به وسیله مرورگر به این نرم افزار دسترسی داشته باشیم و ان را به روز رسانی کنیم.
این برنامه بر روی گوشی نیز قابل نصب است و به صورت خودکار بعد از نصب و ورود تمام داده های وب را به روز رسانی میکند و شما میتوانید بر روی گوشی با اپلیکیشن آن به تمامی فاکتورهای موجود دسترسی داشته باشید.

11.کلاینت سرور

تمام اطلاعات گزارشات و ایمیلهایی که ارسال میشود چه از طریق لپ تاپ یا تلفن همراه و یا اپلیکیشن و وب بر روی سروری در وب به روز رسانی میشود و همچنین چند کاربر همزمان میتوانندکار یکسانی را از طریق دستگاههای مختلف پردازش کنند و همه پردازش ها همزمان به روز رسانی خواهد شد.

12.به روز رسانی

این نرم افزار دارای تیم توسعه ای است که دائما نسخه های جدیدی را برای ارتقا و به روز رسانی در اختیار شما قرار میدهند و تعداد زیادی مشاور برای ارائه خدمات به مشتریان فعال هستند.

13.وب فرم ها

یکی از دلایلی که باعث ناکامی وب سایتها شده تلاشهای مکرر برای پردازش فرم بازخورد مخاطب است.بسیاری از فرمها ایمیل هایی ارسال میکنند که شامل تمام اطلاعات مرتبط است اما آن داده ها باید به صورت دستی در فیلد مرتبط وارد شوند اما با این ابزارمیتوان مستقیما فرم های سفارش شده را در فیلد مورد نظر ایجاد کرد.
در واقع دیگر احتیاجی به وارد کردن تمامی فیلدها به صورت دستی برای مخاطبین نیست .با ویتایگر شما میتوانید فرمهای سفارش شده که به فیلدهای مخصوص ماژول فروش مرتبط میشوند را ایجاد کنید.ادر واقع بعد از انتخاب فیلد مورد نظر از سمت شما ایجاد کننده فرم کدهای html را به شما ارائه کیکند و شما میتوانید آنها را در سایت خود وارد کنید. ..

14.پشتیبانی و خدمات پس از فروش برای مشتریان

با استفاده از پورتال سلف سرویس مشتریان به صورت آنلاین شما میتوانید پشتیبانی خدمات انجام شده را برقرار کنید
این سیستم از سیستم تلفنی استریسک pbx نیز پشتیبانی میکند
قابلیت برچسب گذاری و گارد امنیتی پیشرفته دارد.
همچنین قابلیت اتصال به مرکز تلفن سانترال و ویپ ( Voip ) را نیز داراست

تصویر ویتایگر ( Vtiger )
تصویری از ویژگی های ویتایگر

Ecrm چیست؟

این عبارت مخفف مدیریت ارتباط الکترونیکی با مشتری است(electronic customer relationship management)
که تمام توابع سی آر ام را در محیط اینترانت و اینترنت و اکسترانت قابل اجرا میکند.

تفاوت crm و ecrm

تمامی قابلیتهای سی آر ام در و نحوه ارتباط با مشتری از طریق تماس و ارسال پیامک و فکس و ایمیل است اما در ای سی آر ام ارتباط علاوه بر تمامی روشهای سنتی سی آر ام از طریق شبکه بی سیم و فن اوری pda امکان پذیر است
تمرکز سیستم در سی آر ام بر اساس عملکرد شغلی و محصولات طراحی شده . این سیستم برای استفاده داخلی طراحی شده اما در ای سی آر ام طراحی خارجی و بر اساس نیازهای مشتری است.
در سی آر ام نگهداری از سیستم بسیار پر هزینه و زمان بر است.زیرا بر روی سرورهای مختلف قرار میگیرد.اما در ای سی آر ام هزینه تعمیر و نگه داری پایین تر است چون بر روی یک سرور قرار دارد.

نتیجه‌گیری

در سالهای گذشته انجام تمامی این امور با نگهداری مقداری زیاد کاغذ و کمد فلزی امکان پذیر بود.اما امروزه این کارها را میتوان به وسیله یک درایو کامپیوتری که احتمال خرابی خیلی کمتری نسبت به سایر طریق دارد امکان پذیر است.این سیستم سرعت کارها را بهبود بخشیده و باعث زمان گذاری بیشتر روی پشتیبانی برای مشتری و در نتیجه رضایت بیشتر مشتری می گردد.
با این توضیحات، ما به نتیجه می‌رسیم که سی آر ام ویتایگر با ترکیب دقیق داده‌ها و هوش مصنوعی، ارتباطات بین شرکت‌ها و مشتریان را به یک سطح جدید از اثربخشی می‌رساند. این ابزار حیاتی در بهبود روابط تجاری و افزایش سطح فعالیت‌های بازاریابی است.
استفاده از این نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری در تجارت موجب وفاداری و رضایتمندی مشتریان و سود آوری و کارآمدی تجارت و کسب و کار شما میشود. اینن نرم افزار سیستم های تجاری دیگر را متحول نموده و شما دیگر نیازی به خرید چند نرم افزار برای انجام امور سازمان خود را ندارید و با تهیه این پکیج ارزشمند از تمامی قابلیت های موجود در تمام سیستم های مشابه بهره مند شوید.در صورتیکه تمایل به راه اندازی این سیستم و نیاز به راهنمایی و کسب اطلاعات درباره این نرم افزار را داریدو برای راهنمای گام به گام نصب و راه اندازی ویتتایگر شما می‌توانید برای دریافت مشاوره با کارشناسان پرشین‌ویپ در تماس باشید و یا از مطالب وبلاگ و صفحه اینستاگرام پرشین ویپ استفاده نمائید.

همچنین می‌توانید برای دیدن ویدئوهای ما روی کلمه آپارات کلیک کنید.